Struct

Immersive Generative Realtime Audio-Visual Environment

Credits:
Design: Eduard Haiman
Programming: Vadim Smakhtin, Eduard Haiman
Sound: v4w.enko

Moscow, 2012

The main goal of “Struct” was to create installation which could create immersive environment inside the space of public event, dedicated to the opening of the office of an architectural company UNK Projects. It was planned to make this installation fully autonomous during the several hours to hold the public interest and immersiveness of the space during the all period of time.

 

Цель Struct — создать инсталляцию которая бы организовывала и заполняла пространство во время открытия офиса архитектурного бюро UNK Project. Инсталляция должна была работать автономно в течении нескольких часов и оживлять пространство, удерживая интерес посетителей.

 

The core concept of the installation was the attempt to create the second alternative scale inside the internal space of the office. It was reached by using 18x4 meters projection, covered almost whole length of the interior. The Animated surface was projected as the extension of the super-graphic, located on the facade of the office`s building. This external graphic was created by architect Vladimir Garanin.

The first one layer is the super-graphic onto the facade and another one is the real-time generative graphic inside the interior.

The visual image and algorithmic sound of the whole structure was connected to the each other to form the single organism.

 

Концепция инсталляции заключалась в том, чтобы создать второй масштабный графический слой во внутреннем пространстве офиса. Для этого была создана проекция на экран 18x4 метра, который занимал почти всю длину помещения. Анимированная поверхность должна была стать продолжением и развитием суперграфики на фасаде здания офиса, созданного Владимиром Гараниным.

Первый слой — фасадная графика, второй слой — генеративная графика внутри помещения.

Изображение и звук были завязаны друг на друге, создавая единое целое.

 

 The information about the opening of cells of ‘voronoi’ is coming from VVVV. There is the generator of the events of the all scenes is there. Based on the fixed rhythm the parameters of several graphical layers and phases (such as intensity, size, brightness etc.) are changing. Graphical layers of VVVV are generated based on the information which is coming from Grasshopper and other generated parameters. Also there was created custom library to deal with particles. All selected parameters of VVVV are sent to the application of Max/msp for the influence to the process of generating sound composition. The coordinates of the cell points of voronoi are also sent from Grasshopper to Max/msp for the reason to form some generative layer of the sound`s background inside the whole sound composition.

Информация о раскрытии ячеек вороного приходит из VVVV — здесь генерируются события для всей сцены. Параметры, базируясь на определенном музыкальном ритме, изменяют несколько графических слоёв и фаз (таких как интенсивность, размер или яркость).

Графические слои в VVVV генерируются используя информацию, которая приходит туда из Grasshopper.

В VVVV выбираются параметры для отправки в Max/MSP, где они влияют на процесс генерирования звуковой композиции.

Из Grasshopper координаты точек ячеек вороного посылаются опять в Max/MSP, для создания фона всей звуковой композиции.

Thereby all the modules are connected each other by the complicated multilayered relationships when each of them has influence to each other. By interweaving of parameters of the system the visual, sound and architectural embodiment of the system become to the physical world. During this process the system become to independent recursive mind based on the internal circulation of thoughts.

 

Таким образом, все модули оказываются соединенными друг с другом через запутанные взаимоотношения, где каждый из модулей влияет на остальные. Через переплетенные параметры, визуальная, звуковая и архитектурная части объединяются в единую систему, овеществленную в реальном мире. В течении этого процесса система становится независимым рекурсивным сознанием, базирующемся на внутренней циркуляции мыслей.